4 Hjul och 2 ben…

Spindelled? Är en del av hjulupphängningen och är egentligen en kulled som tillsammans med en länkarm som vid anslutning till spindeln då kallas spindelled. Spindelledens funktion är att hålla hjulet i rätt position och tillåta vridning av hjulet.

Drivknut? Tillåter en drivaxel att överföra kraft i en variabel vinkel, vid konstant varvtal, utan en märkbar ökning av friktion eller glapp.

Lite som ett ledarskap ska vara? Eller?

Om man konstant ökar varvtalet…hur ser slitningen ut på ovannämnda komponenter?

Om jag omsätter detta på personal? Vill du vara en välsmord spindelled med hållbart resultat och långsiktig bärighet?

Eller vill du köra så snabbt och hårt det går? Ääähh…går det sönder byter vi ut det! Ja, men stilleståndskostnaden då?

Vill du bidra till att de höga ohälsotalen fortsätter öka och därmed slitaget?
Människan är ingen förbrukningsvara…

Just saying…

Ta hand om varann!

//Janne Mr. oldfluencer.nu

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s